28 October 2012

Bigbang Galaxy Alive Tour 2012 ♥ #MYAliveTour

Hiiiiiiiii Annyeong haseyo! :) oh and Assalamualaikum ~

Lama gila aku tak update blog kan? Malas ah lagipun tarak benda mau cerita loooh so harini aku ada cerita yang sangat panjaaaaaaang and hopefully korang syiok baca post kali ni sebab tak boring macam post post yang sebelum ni. 

Hehe macam yang korang semua tahuuu aku FAN BIGBANG yang dipanggil VIP sejak bulan 3 tahun ni, ye aku tahu aku baru sangat lagi dalam dunia bigbang hehe and I'm enjoying this world so much, why? Hoho, korang try lah jadi VIP perasaannyaa terlampau lampau lah gempak :') Hehe taaaaaapi TOP aku punya kalau nak yang lain tu boleh tapi jangan melebih lebih, kalau rasa nak kena belasah, silakaaan :p 

Lol sooooo Okay harini sejarah hari paling bahagia plus gempak plus mengharukan bagi aku <3 
I pergi concert BIGBANG Galaxy Alive Tour 2012 :') 

Pagi tu aku ngan kak Nadia pergi TS ronda ronda, shopping and makan then lebih kurang 1 / 2 pm macam tu kitorang pun pergi lah ke station monorail untuk pergi Stadium Merdeka. Then dah sampai tu kitorang pun pi shopping merchandise bigbang al maklumlah, kenangan kaaaan so hehe. Aku belanja RM 350 + haha tak ingat, okay aku memang shopaholic and boros. Ya Allah kena start menabung balik ah ni hehe nak pi Korea lagi nanti hmm psshhftt. Okay then kitorang queue untuk masuk kat tempat duduk kitorang bayangkan kay bayangkan kena BERDIRI selama 3 jam setengah dengan hujannya lagi. okay gila kan? Dari pukul 3 beratur, pukul 6.30 baru lah dapat tempat duduk and settle down semua hehe takpe, kami redha :3

Walaupun gua beli ticket Category 5 yang 288 je but still dengar suara diorang, nampak diorang depan depan omg lol. Sorry takde gambar diorang lah :( Camera takbole bawak masuk tadi k buat sakit hati jeee --" 
Walaupun hujan lebat tetiba je tadi tapi alhamdulillah sekejap je and seriously syok gila baru lah adventure and bak kata Seungri tadi " No rain can stop us " :'D 

Tadiiiii kitorang nyanyikan lagu birthday untuk TOP, then dia cakap terima kasih omg comel gila gila doe bunyinya macam " terima kashi " awwwwwwww so cute. Meltinggggg. Oh dia sangat handsome ya dalam screen handsome, depan depan laaaaaaagi handsome! hehehe. Tapi dia memang serious but memang comel gila oh my gosh *pengsan* tapi kan kan kan time last tu dia buat kitorang menjerit bila dia pusing secara mengejut bila nak balik backstage :3 hehe bila dia nyanyi je aku menjerit macam orang gila hehe tu perkara normal bila korang dah faham macam mana nak enjoy music ni :') 

Then GD oh okay toksah cerita lah kaaaan? Memang gempak, swaggy and awesome yang melampauuuu :'D
Rambut dia.. k speechless. Dia tersangatlah handsome aand comel at the same time. Percaya lah. Nak tau tak dia kata apa tadi? Dia kata " We went to so many countries but you guys are the best " okay time tu satu stadium menjerit dengan penuh semangat.

Hmm Seungri okay Seungri memang memikat hati gilaaaaaa omg! Rambut dia macam music video " What Can I Do " versi hitam. So awesome, handsome and omg asdfghjkl ~

Daesung pulak dia cakap english comel gila nak mati omg >< macam pelat pelat and serious aku boleh faham apa dia cakap sooooooooo comel. Daesung nyanyi woooo k qwertyuiop ~

Taeyaaaaaaang tadi dia tergelicik sikit sebab hujan kan so stage memang basah gila but bak kata Seungri " No rain can stop us " hehe :3 Dia paling selalu and kerap cakap " Malaysia, Aku cinta padamu " oh saya hampir pengsan ;3 Dia seriously comel gilaaa dengan rambut tochang dia like omg >< hewhew ~

Takpelah kaki aku sakit gila nak mati sebab banyak sangat berjalan, tekak aku sakit sebab banyak sangat menjerit and kepala aku sakit sebab tadi hujan then aku menangis lama sangat hehe asalkan aku dapat tengok diorang perform. Aku baru 7 bulan berkecimpung dalam dunia VIP ni so ada lah lagu lagu yang aku tak tau but just go with the flow ~ ;) 

Okay aku menjerit terlampau banyak tadi serious sakit gila tekak aku lol. Oh eh tadi time diorang bercakap cakap yang Malaysia ni the best and all semua then tetiba GD cakap " this is the end of blablabla " aku tak ingat apa dia cakap automatic air mata aku menangis and tak berhenti. hehe then kitorang jerit jerit, diorang keluar balik nyanyi lagi untuk kitorang oh my gosh baiknya hati diorang :') Hehe okay BIGBANG memang baik hati :3 Diorang keluar and nyanyi 4 lagu, bila sampai lagu Fantastic Baby baru aku berhenti nangis. Hmm memang aku sayang diorang sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat :') 

Then we had to say goodbye soo hmm yeah ;'( aku memang taknak balik rumah and nak ikut diorang pergi tour hehe but every start has an ending yeah. Tulah cerita akuuu. memang takde ah best mana aku cerita kan? tapi kalau korang pergi tadi memang korang akan faham perasaan akuu. 

Kbyeeee. Annyeong Higaseyo. Gamsahamnida and Assalamualaikum :')

No comments:

Post a Comment

Followers